L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor/a de la Mancomunitat de l’Horta Sud celebra el seu primer aniversari amb la incorporació del municipi d’Aldaia. Després de la positiva experiència d’enguany, l’entitat supramunicipal ha renovat el conveni de col·laboració amb la Unió de Consumidors de València per a la gestió d’esta oficina itinerant que ja presta servei en nou municipis de la comarca.
Fins ara la OCIC funcionava en els municipis d’Alcàsser, Alfafar, Beniparrell, Benetússer, Massanassa, Picassent, Picanya i Sedaví. En este nou curs que comença, els veïns i veïnes d’Aldaia també podran fer ús d’esta oficina comarcal d’atenció a persones consumidores. L’OCIC estarà a Aldaia tots els dilluns a la vesprada de 16h a 19h i tots els dimarts i dijous al matí de 9h a 15h en la Plaça de la Constitució, 14 baix, dins l’edifici Amparo Navarro.
Els horaris i ubicacions de l’atenció presencial de l’OCIC en els diferents pobles adherits poden consultar-se en la web de la Mancomunitat de l’Horta Sud (www.mancohortasud.es). A més, hi ha un número de telèfon i un correu electrònic habilitats per a sol·licitar cita prèvia i per a qualsevol consulta de la ciutadania. El telèfon és el 661 346 203 i el correu electrònic ocic@mancohortasud.es.
Una de les característiques del servei és que els empadronats en qualsevol de les localitats participants poden fer ús de l’atenció presencial en tots els seus emplaçaments i en cas d’urgència no necessiten esperar al dia en què l’oficina estiga en el seu municipi. En la OCIC de l’Horta Sud es poden tramitar reclamacions per via extrajudicial i davant la Junta Arbitral de Consum, així com interposar denúncies i queixes davant els organismes competents i es presta ajuda a les persones consumidores en cas d’incompliment dels seus drets i garanties.
El president de la Mancomunitat de l’Horta Sud, José Cabanes, explica que el servei “ha funcionat molt bé durant el primer any i per això s’ha decidit per part de tots els municipis participants continuar amb ell”. A més, ha remarcat que la OCIC “recull perfectament la utilitat de la Mancomunitat, la de mancomunar per a abaratir costos i poder oferir serveis de qualitat a la ciutadania”.
Més de 600 consultes en un any
OCIC de l’Horta Sud tanca el seu primer any de funcionament amb 638 consultes ateses. Durant este període s’han tramitat un total de 322 reclamacions de les quals 146 han sigut favorables mentre que 51 es troben encara en tràmit.