La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, juntament amb l’alcalde d’Aldaia, Guillermo Luján, ha visitat el mercat municipal de la localitat el projecte de modernització de la qual i digitalització ha sigut aprovat pel Govern d’Espanya per a percebre més d’1 milió d’euros del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència per a l’impuls de la competitivitat del comerç.
Per a la Comunitat Valenciana, el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme va aprovar 13 projectes dotats amb 15.336.750 euros. La C.Valenciana és la que més subvencions rep i la tercera comunitat en nombre de projectes finançats. A nivell nacional s’han recolzat 118 projectes amb una dotació de 104,28 milions d’euros.
Estes subvencions estan dotades amb diners procedents dels fons Next Generation EU, que contemplen un muntant global de 415 milions d’euros entre els anys 2021 a 2023 per a afavorir i impulsar la competitivitat del xicotet comerç.
Pilar Bernabé, ha destacat “el suport del Govern a la recuperació del sector comercial, compost especialment per pimes i autònoms, potenciant la seua transformació digital i sostenible”. “Estes iniciatives- segons ha dit- reforcen el teixit comercial en les petites i mitjanes poblacions, i incideixen directament en benefici d’aquestes poblacions generant oportunitats d’ocupació”. Paral·lelament, ha indicat, “es posa en valor l’aposta decidida del Govern d’Espanya i de totes les administracions, amb les quals actuem de manera coordinada, pel comerç local i de proximitat adequant-lo als nous temps”. “Esta iniciativa subvencionada amb els fons Next Generation és fonamental i clau per al progrés de les ciutats”, ha dit.
Característiques del projecte
El projecte està orientat a l’adaptació del mercat municipal tant a les necessitats de la població com a les del comerç local. Es tracta d’un projecte integral que abasta diverses línies d’actuació, sustentant-se principalment en dos d’elles:
· Transició digital a través de la modernització i actualització a les noves tecnologies per a millorar la gestió augmentant la competitivitat, amb una millor adaptació als nous hàbits de consum, així com per a millorar l’experiència de compra de els/as usuaris/as. Es contemplen inversions per a la millora i ampliació de les noves tecnologies implantades, la modernització i actualització de la targeta de fidelització dels clients, la millora de la web i el disseny i implantació d’una marca, així com la instal·lació de punts de lliurament intel·ligents.
· Transició ecològica basada en la sostenibilitat, eficiència energètica i reducció d’emissions, mitjançant el tancament de l’envolupant de l’edifici, la instal·lació d’energies renovables, la substitució del sistema de calefacció, de la instal·lació d’aigua, etc.
Estes dos grans línies d’actuació, es complementen amb les relatives a la redistribució dels llocs interiors i la millora de l’accessibilitat de l’edifici i el seu entorn, cadena de subministrament i traçabilitat (base de dades i directori digital de proveïdors locals, per a inclusió en webs i canals d’informació), i actuacions de formació dirigides especialment als operadors del mercat i persones en situació de desocupació.