Durant els pròxims mesos, els comerciants del Mercat Municipal d’Aldaia conviuran amb les obres de millora d’este icònic edifici de la localitat. El projecte de modernització i digitalització d’estes instal·lacions ha sigut aprovat pel Govern d’Espanya per a percebre més d’1 milió d’euros del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència per a l’impuls de la competitivitat del comerç. Es tracta d’una important actuació dirigida a la millora de la climatizació i eficiència energètica per a aconseguir un notable estalvi, la digitalització de les parades que ajudarà a dinamitzar el servei que presten els comerciants i la creació d’una zona central d’usos múltiples que li aportarà molt potencial al Mercat.
En la seua visita al Mercat, la delegada del Govern, Pilar Bernabé, va destacar “el suport d’Executiu al’impuls del sector comercial, compost especialment per pimes i autònoms, potenciant la seua transformació digital i sostenible”. “Estes iniciatives- segons va dir– reforcen el teixit comercial en les xicotetes i mitjanes poblacions, i incideixen directament en benefici d’aquestes poblacions generant oportunitats d’ocupació”.
L’alcalde, Guillermo Luján, va voler animar als veïns a continuar venint a comprar al Mercat malgrat les dificultats que puguen causar les obres, i va indicar que “aquest és un parèntesi temporal perquè el nostre Mercat en uns mesos puga ser un recinte molt millor per a tots els veïns i veïnes i va demanar “disculpes per les molèsties que es puguen causar durant les obres”, a més d’agrair “la vostra comprensió i suport”.
Línies bàsiques de l’actuació
El projecte està orientat a l’adaptació del mercat municipal tant a les necessitats de la població com a les del comerç local. Es tracta d’un projecte integral que abasta diverses línies d’actuació, sustentant-se principalment en dues d’elles: Transició digital a través de la modernització i actualització a les noves tecnologies per a millorar la gestió augmentant la competitivitat, amb una millor adaptació als nous hàbits de consum, així com per a millorar l’experiència de compra dels usuaris. Es contemplen inversions per a la millora i ampliació de les noves tecnologies implantades, la modernització i actualització de la targeta de fidelització dels clients, la millora de la web i el disseny i implantació d’una marca, així com la instal·lació de punts de lliurament intel·ligents. Transició ecològica basada en la sostenibilitat, eficiència energètica i reducció d’emissions, mitjançant el tancament de l’envolupant de l’edifici, la instal·lació d’energies renovables, la substitució del sistema de calefacció, de la instal·lació d’aigua, etc. Estes dues grans línies d’actuació, es complementen amb les relatives a la redistribució dels llocs interiors i la millora de l’accessibilitat de l’edifici i el seu entorn, cadena de subministrament i traçabilitat (base de dades i directori digital de proveïdors locals, per a inclusió en webs i canals d’informació), i actuacions de formació dirigides especialment als operadors del mercat i persones en situació de desocupació.
Per a la Comunitat Valenciana, el Govern d’Espanya va aprovar 13 projectes dotats amb 15.336.750 euros. Així, la Comunitatés la que més subvencions rep i la tercera autonomia en nombre de projectes financiats. A nivell nacional s’han recolzat 118 projectes amb una dotació de 104,28 milions d’euros.