Habitatge
La realitat de l’habitatge ens enfronta a la seua problemàtica, especialment per a les famílies més vulnerables. Per a atendre les necessitats en matèria d’habitatge l’ajuntament disposa d’un servei d’habitatge, amb ajudes per a lloguer i hipoteques i amb la gestió i accés a l’habitatge públic.
És un servei de suport que informa, assessora i intermèdia en matèria d’execucions hipotecàries i/o impagaments reiterats de lloguer. Està dirigida a persones o famílies amb dificultats per a fer front al pagament de l’habitatge i en risc de perdre’l.
En aquest servei podreu:
- Rebre informació i assessorament en totes les matèries relacionades amb l’habitatge.
- Rebre assessorament per a gestionar les sol·licituds relatives als programes i línies d’ajudes que gestione a cada moment la Generalitat Valenciana o l’Ajuntament.
- Rebre informació i assessorament i tramitar la sol·licitud d’ajudes per a la rehabilitació d’edificis residencial i habitatges.
- Sol·licitar ajudes per al pagament de l’habitatge (prestacions puntuals i urgents).
- Sol·licitar les ajudes de prestacions per al pagament del lloguer.
- Inscriure-vos en el Registre de sol·licitants d’habitatges amb protecció oficial.
- La gestió dels habitatges de propietat municipal.
- La tramitació de les sol·licituds d’Habitatges de Promoció Pública de la Generalitat.
- Prestacions econòmiques d’especial urgència per a l’habitatge.
Servei Municipal d’Habitatge està situada en la C/ Coladors, núm. 16, tel.: 961988811
Mediació lloguer social
En aquest servei podràs rebre atenció i assessorament com:
- Servei d’Intermediació Hipotecària, mediació entre el/la client i l’entitat bancària dels habitatges en risc de ser desnonades per impagament de lloguers o hipoteques.
- En el cas de propietari d’un habitatge: assessorament en el lloguer del vostre habitatge i mediació amb els llogaters si el deixeu a la Borsa de lloguer social.
- Si cerqueu habitatge: assessorament i ajuda en la cerca d’habitatge i també durant la vigència del contracte de lloguer.
Este servei, a través de la intermediació, ofereix respostes integrals a les necessitats de les persones i famílies en risc d’exclusió residencial. La intermediació és un procediment que facilita la comunicació entre les parts, la deutora i l’entitat financera o en el cas del lloguer, amb la part arrendatària. Un equip de professionals us atendrà de manera individual, gratuïta i confidencial.
COM SOL·LICITAR-HO?
A través de l’assessora legal de serveis socials en el Centre de les Dones “Amparo Navarro” de la plaça constitució.
AJUDES Al LLOGUER I HIPOTECA
Anualment es convoquen aquestes ajudes.
Hi ha diferents convocatòries, de la Generalitat Valenciana i de l’ajuntament d’Aldaia.
Els requisits de les persones beneficiàries estaran definits en cada convocatòria.